[Uw lokale ondernemer] Jumbo Brielle | WeekbladWestvoorne.nl
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227960&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=weekbladwestvoorne.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo weekbladwestvoorne.nl
Uw lokale ondernemer

Jumbo Brielle

  •   56 keer gelezen   Actueel

Jubileum wordt in oktober uitgebreid gevierd!

Brielle – In oktober dit jaar is het al weer 15 jaar geleden dat Jumbo Brielle werd geopend. Een unieke supermarkt, want de gehele winkel is onder de grond gevestigd. Via de automatische rolbanen kom je in de ruim opgezette supermarkt terecht.

"Om precies te zijn, was de opening op 13 oktober 2003", vertelt Hans de Vette, eigenaar van Jumbo Brielle. "Het concept van het ondergronds winkelen is nog steeds uniek, want je vindt het nergens anders in Nederland. Ik denk zelfs in heel Europa niet. Er zijn ook best al veel mensen naar wezen kijken, maar feit blijft, dat het eigenlijk onbetaalbaar was. Maar wij hebben gewoon het geluk gehad dat vanaf het begin de winkel heel erg goed loopt en het gelukkig dus nog steeds op te brengen is."

Van klein tot groot

Voordat de Jumbo van start ging, had Hans zijn supermarkt aan de Turfkade. "Toen was het nog de Edah"' vervolgt Hans. "Daarvoor zaten we in de Nobelstraat, echt een hele kleine winkel, die mijn vader destijds gestart is onder de naam Superdiscount. In de tijd dat we aan de Turfkade zaten, waren we voor die tijd eigenlijk ook al een grote supermarkt. Toen we nog groter wilden, hebben we in gesprekken met de gemeente aangegeven dat we naar buiten de vesting wilden, dus waar we nu zitten. Probleem was alleen dat we hier eigenlijk niks mochten bouwen.

Mijn vader opperde toen spontaan dus het idee om dan ondergronds te bouwen. Dat plan is vervolgens uitgewerkt. De bedoeling was toen dat we onder de naam Konmar de nieuwe supermarkt zouden openen, maar dat concern viel om toen we nog aan het graven waren. Toen is het uiteindelijk een Jumbo geworden. Gevolg was echter wel dat we zelf voor alle kosten van het bouwen kwamen te staan en dat was inmiddels een gigantisch bedrag geworden. Mijn vader heeft toen alles op alles gezet om het financieel toch rond te krijgen en dat is gelukt. Gelukkig is het vanaf dag één een succes gebleken en draaien we nog steeds hartstikke goed. Bovendien voelde het concept van de Jumbo als een warme deken en dat is nog steeds zo."

De klant centraal

De supermarkt werkt naar de welbekende '7 Zekerheden'. Deze bestaan onder andere uit: 'Euro's goedkoper', 'Service met een glimlach' en 'Uw wensen staan centraal'. Door zich aan deze spelregels te houden, wil Jumbo zich van andere supermarkten onderscheiden. Elk jaar is er een klantenonderzoek en de opmerkingen en tips van klanten die daar uitkomen, probeert Jumbo op te lossen of toe te passen. "Bij Jumbo staat de klant centraal. Wij maken een belofte aan de klant", zegt Hans.

Jumbo traint de werknemers dan ook in het kennen van de klant. Volgens Hans weet Jumbo wat de klanten willen en hoe zij behandeld willen worden. De supermarkt wil de klanten graag iets extra's geven: "Het zijn niet persé onze win- en spaaracties die hiervoor zorgen. Het zijn meer de dingen die wij voor de klant zelf doen. Denk aan het meelopen als een klant iets niet kan vinden, artikelen terugnemen als de klant niet tevreden is, naar de auto meelopen met zware boodschappen. Wij proberen mee te denken met de klant. We zijn met zijn allen echt een heel goed team. Dat zit denk ik gewoon bij ons allemaal in de genen."

Persoonlijk en lokaal betrokken

Niet alleen Hans is actief binnen het bedrijf, zijn vrouw Ellen draagt ook haar steentje bij. Zij heeft van de bloemenafdeling de top van Brielle en omgeving gemaakt. Zus Ingrid werkt op de administratie en de moeder van Hans geeft nog altijd dagelijks haar visie op de winkel. Ook zijn er medewerkers die al vanaf het begin af aan bij de Jumbo werken, sommigen zijn zelf meegekomen vanuit de Edah tijd. Als echte Briellenaar is Hans ook lokaal betrokken. Zo steunt hij lokale verenigingen, goede doelen en Brielse evenementen zoals het Jumbo Big Band Festival en het Bevrijdingsfestival. Ook worden bij de Jumbo Brielse likeuren, Brielse wijnen en Brielse zandtaartjes verkocht.

Vervoer voor ouderen

Ook de lokale ouderen kunnen op zijn steun rekenen, want elke donderdagmiddag rijdt er speciaal voor hen een busje. Op een paar punten worden zij op vaste tijden opgehaald en naar de Jumbo gebracht. Daar kunnen zij dan op hun gemak boodschappen doen en krijgen ze een kopje koffie of thee aangeboden met een koekje erbij. Als er iemand jarig is, wordt er getrakteerd. Regelmatig krijgen de ouderen ook een bosje bloemen mee naar huis. Na zo'n vaak ook hele gezellige middag, worden zij weer teruggebracht met het busje. Hier zijn voor de ouderen totaal geen kosten aan verbonden.

Kraak de Kluis

Het 15-jarig bestaan van de Jumbo gaat in de maand oktober uitgebreid gevierd worden. "De klanten krijgen tot en met 21 oktober 1 voucher bij minimaal 15 euro aan boodschappen", vertelt Hans. "Daar staat een code op die je kan intikken op een kluis hier in de winkel. Tien dagen lang geven we tien prijzen per dag weg. Dat kan een fiets zijn, een televisie, een setje boxen, een waardebon of iets anders wat beschikbaar is gesteld door de Brielse winkeliers. Ons 15-jarig bestaan wordt dus echt een feestje, wat we gaan vieren met de Brielse winkeliers én onze klanten!"


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227960&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=weekbladwestvoorne.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=9768114&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=weekbladwestvoorne.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>

Poll

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5227962&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=weekbladwestvoorne.nl&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=323" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>