Afbeelding

Bijdrage Westvoorne aan de marketingorganisatie minder

Actueel 97 keer gelezen

Westvoorne - De bijdrage van Westvoorne aan de promotie van Voorne-Putten gaat omlaag. Het gaat om tientallen euro's per jaar voor de marketingorganisatie.

De marketingorganisatie Op Voorne-Putten voor de vier gemeenten kost jaarlijks 3,5 ton. De gemeente Westvoorne is tot nu toe, ondanks het kleinste inwoneraantal, grootbetaler. Het stak jaarlijks bijna 175.000 euro in de organisatie en is daarmee goed voor meer dan de helft van de totale kosten. De bijdrage is gebaseerd op het aantal verblijfsovernachtingen, betaald uit een verhoging van de toeristenbelasting. In de toekomst betaalt Westvoorne nog ruim 113.00 euro. Dit is per nacht en met toegevoegde recreatieve en toeristische economische waarde.

De gemeenteraad had om de verlaging gevraagd. Voor PW en twee leden van IBW ging dit niet ver genoeg. Ze wilden slechts voor een jaar de financiering vastleggen. De vijf voeren liever eerst een discussie over de gewenste doelen van de organisatie en de noodzaak van de deelname van de overheid als het gaat om marketing.

Uit de krant