Afbeelding
©SMC

DIGI is onze nieuwe TAAL: Spijkenisse Medisch Centrum communiceert digitaal

Algemeen 489 keer gelezen

Spijkenisse - Vanaf 1 mei 2024 zet Spijkenisse Medisch Centrum de stap naar digitaal communiceren met patiënten. Met deze snellere manier van communiceren kunnen we als ziekenhuis ook in de toekomst maximale patiëntveiligheid waarborgen. Daarnaast sluit het aan bij de missie van Spijkenisse Medisch Centrum om te verduurzamen. Ook is informatie altijd up-to-date beschikbaar voor patiënten in het online patiëntenportaal.

Wat gaat er voor patiënten veranderen?

· Afspraakbevestigingen worden per e-mail verstuurd;

· Folders worden digitaal gedeeld via het online patiëntenportaal mijn.spijkenissemc.nl;

· Vragenlijsten worden vooraf digitaal beschikbaar gesteld;

· Patiënten krijgen per e-mail een melding dat belangrijke informatie klaarstaat in het patiëntenportaal waardoor zij beter geïnformeerd worden over hun afspraak;

· De digitale informatie over een afspraak, aandoening, behandeling of ingreep is op elk moment en op elke plek toegankelijk voor patiënten;

· Mocht het voor patiënten lastig zijn om brieven digitaal te ontvangen, dan kunnen zij terecht bij onze DigiDesk.

DigiDesk ondersteunt patiënten waar nodig Patiënten die minder digitaal vaardig zijn en vragen hebben over digitale diensten, zoals het patiëntenportaal of de BeterDichtbij app, kunnen in het ziekenhuis terecht bij de DigiDesk. Dit kan op maandag, dinsdag of donderdag tussen 10.00 en 14.00 uur of telefonisch tijdens deze openingstijden via 0181-65 85 82. De hulp die wordt geboden varieert van samen het proces doorlopen om in te loggen tot hulp als het systeem vastloopt.

DIGI is onze nieuwe TAAL Voor deze nieuwe manier van communiceren is een campagne ontwikkeld met de slogan ‘DIGI is onze nieuwe TAAL’. De campagne wordt op 1 mei a.s. gelanceerd en is vanaf dan in het gehele ziekenhuis en daarbuiten zichtbaar.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant